21 Jan 2012

HOBI BARU 2012 :)

Hello guys and babes, hari ni nak share dengan korang yang aku ade hobi baru. 'MEMANCING'. Mungkin agak pelik sebab aku perempuan, tapi sebenarnya bukan selalu pon aku pergi memancing, time balik kampung je sebab kt tempat aku takde sungai nk memancing. Ayah aku sebenarnye yang ajar dan buat aku suka memancing ni. hehe :))
Aku mancing udang je, tak mancing ikan kat sana.
So, lokasi yang aku pergi memancing ni kat Sungai Benut.


ni kalau search kat google map

ni jambatan sungai benut



ayah aku



Kalau hari sudah mula panas, pindah tempat lain. Aku pindah kat satu pondok ni. Tempat tu pon okay untuk mancing udang. Tempat tu pon lagi selesa sebab ade bumbung. Tak lah hitam sangat muka aku nanti. :)








Memancing memberi aku banyak pengalaman ; 
  • berkenalan dengan kaki pancing yang lain.
  • bertukar cerita dan pengalaman masing-masing.
  • pernah juga meredah lumpur untuk sampai ke jeti.
  • memancing dari jam 11 malam hingga 3 pagi.
  • suka bila dapat udang, sedih bila pulang dengan tangan kosong.
Apa yang penting, memancing menjadikan aku seorang yang sangat SABAR .

No comments:

Post a Comment